Categorieën

Veelgestelde vragen

Bestellen

  • 1. Hoe lang duurt het voor ik mijn bestelling in huis heb?
    Op doordeweekse dagen proberen we zoveel mogelijk de zending dezelfde dag met PostNL mee te geven. Komt uw bestelling na het ophaalmoment of buiten kantoortijden, dan lukt dat niet. Bovendien is het mogelijk dat uw schoenen op het moment van bestellen op ons andere filiaal staan. Dan kan het wat langer duren. Wilt u uw bestelling echt voor een bepaalde datum in huis hebben? Neemt u dan even contact met ons op om te controleren of dat haalbaar is.
  • 2. Kan ik iets bestellen dat ik niet op de site kan vinden?
    In sommige gevallen en bij sommige merken kunnen wij een bestelling voor u bij de leverancier doen. Let wel: we moeten dan echt zeker zijn van uw maat en een aanbetaling kan noodzakelijk zijn, de normaal geldende voorwaarden voor ruilen en retourneren zijn bij bestellingen voor u op maat niet van toepassing. Neemt u contact op als u meer wilt weten.
  • 3. Wat als ik niet thuis ben om de bestelling aan te nemen?
    Wanneer ze een pakket niet kunnen afleveren, probeert PostNL het pakket bij de buren af te leveren. Lukt dit niet, dan bieden zij het de volgende (werk)dag weer aan. U wordt van de status op de hoogte gehouden via e-mail en als u uw mobiele nummer opgeeft, ook via sms. Wilt u speciale verzendinstructies doorgeven, neemt u dan gelijk na de bestelling contact met ons op.
  • 4. Kan ik mijn bestelling ook ophalen in een winkel van Zwartjes van 1883?
    In het afrekenproces is het ook mogelijk om te kiezen voor een filiaal waar u de bestelling kunt afhalen. Wacht u even onze bevestigingsmail af, zodat u zeker weet dat uw schoenen in het juiste filiaal op u wachten. Natuurlijk berekenen we in dit geval geen verzendkosten.
  • 5. Mijn pakket is nog steeds niet bezorgd, wat nu?
    Na uw bestelling krijgt u een automatische bevestiging. Dan gaan wij in principe gelijk voor u aan de slag, het kan zo zijn dat uw bestelling eerst nog van ons andere filiaal moet komen of dat u heeft besteld buiten reguliere kantoortijden, in dat geval kan het iets langer duren voor we uw pakket gereed hebben. Maar in de regel lukt het ons de meeste pakketten dezelfde (werk)dag ook te verzenden.

    Zodra wij de bestelling (verzekerd) hebben verzonden, ontvangt u een e-mail met een PostNL Track en Trace nummer. In de regel wordt het pakket dan de volgende werkdag bezorgd op het opgegeven afleveradres. Heeft u het pakket niet (op tijd) ontvangen? Neem dan contact met ons op.
  • 6. How do I order from another country?
    If you can understand the Dutch text, please go ahead and proceed with your order. We list the most frequently used countries in our standard order form, so the appropriate shipping costs will show when you order. We accept Mastercard/Eurocard and Visa. 

    If you encounter any problems, your country is not listed in the options, you'd rather pay with a bank transfer or you're a non-EU resident and would like to get a VAT refund: please contact us and we'll assist you.

Betalen

  • 1. Hoe gaat de betaling in zijn werk?
    U kunt uw bestelling direct betalen via iDEAL of via de optie creditcard VISA / MASTERCARD / EUROCARD. De extra kosten voor betaling met een creditcard zijn € 7,50. Zodra we de betaling hebben ontvangen, krijgt u een bevestiging per e-mail.
  • 2. Hoe weet ik dat mijn betaling veilig verloopt?
    Uw betaling verloopt via een versleutelde https-verbinding. Dit betekent dat de verbinding tussen u en de website gecodeerd is en daarom niet zichtbaar is voor derden. Een veilige betaalomgeving herkent u aan het hangslotje onderin en een URL in de adresbalk die begint met 'https', waarbij de s staat voor 'secure'. Wij hebben een contract met Buckaroo, zij handelen voor ons op veilige en makkelijke wijze de internetbetalingen af. Lukt het niet om de betaling af te ronden, bijvoorbeeld door een probleem in het online betaalverkeer, neemt u dan contact met ons op

Retourneren

  • 1. Kan ik mijn bestelling retourneren?
    U heeft de mogelijkheid om uw bestelling (of een deel daarvan) zonder opgaaf van redenen binnen 14 dagen na ontvangst retour te sturen. 

    Met het retourformulier dat bij uw aankoop zat kunt u de bestelling, mits ongebruikt en onbeschadigd, retourneren. U krijgt dan het volledige aankoopbedrag, inclusief de eventuele credit card-/verzendkosten, retour. Omdat we dit via onze webshop doen, ziet u als afzender op uw rekening Stichting Derdengelden Buckaroo staan.

    De kosten en de verantwoording van het naar ons retour zenden zijn voor uw rekening. Uiteraard kunt u de goederen ook terug brengen in de winkel.

  • 2. Hoe gaat de terugbetaling?
    Na ontvangst van de retourzending storten wij het volledige aankoopbedrag, inclusief de eventuele credit card-/verzendkosten, terug via de bij aankoop gekozen betaalmethode op de door u gebruikte rekening. Omdat we dit via onze webshop doen, ziet u als afzender op uw rekening Stichting Derdengelden Buckaroo staan.
  • 3. Kan ik mijn aankoop ruilen?
    U heeft de mogelijkheid het door u gekochte artikel te ruilen, voor bijvoorbeeld een andere maat, uiteraard als deze beschikbaar is. Ook hiervoor geldt de termijn van 14 dagen. Het vervangende artikel wordt u kosteloos (binnen Nederland) toegezonden. U kunt het artikel ook ruilen in één van onze winkels.

Garantie en Klachten

  • 1. Ik heb een klacht over een artikel. Wat nu?
    Wanneer u een klacht heeft over de kwaliteit van het geleverde artikel verzoeken wij u contact met ons op te nemen. Meestal verzoeken wij om retourzending van het artikel en komen dan terug met een passende oplossing. U kunt ook langskomen in één van onze winkels
  • 2. Zit er garantie op de artikelen?
    Wij geven garantie op die artikelen waarvan de klacht te herleiden is naar een productiefout bij de fabrikant. Vroegtijdige slijtage van zolen en hakken etc. zien wij als gevolg van intensief of verkeerd gebruik en vallen niet onder de fabrieksgarantie. Bij twijfel verzoeken wij u contact met ons op te nemen.

Overig

  • 1. Wanneer begint de uitverkoop?
    Bij Zwartjes van 1883 kunt u van één zaak zeker zijn: onze uitverkoop is eerlijk en doorzichtig. We kopen er niet speciaal goedkoop voor in, we gooien ook niet de prijzen omhoog om een hogere korting te kunnen bieden. En de rest van het jaar zult u ook niet met kortingsacties bestookt worden.

    Onze visie op uitverkoop heeft tot gevolg dat de start- en einddatum van onze sale inderdaad een veel voorkomende vragen zijn, waar we vooraf geen antwoord op kunnen geven. Wilt u echt de eerste zijn? Schrijft u zich dan in voor onze nieuwsbrief!