Veelgestelde vragen

Bestellen

  • Hoe lang duurt het voor ik mijn bestelling in huis heb?

    Op doordeweekse dagen proberen we zoveel mogelijk de zending dezelfde dag met PostNL mee te geven. Komt uw bestelling na het ophaalmoment of buiten kantoortijden, dan lukt dat niet en wordt het de eerstvolgende weekdag (ma-vrij). Wilt u uw bestelling echt voor een bepaalde datum in huis hebben? Neemt u dan even contact met ons op om te controleren of dat haalbaar is.
  • Kan ik iets bestellen dat ik niet op de site kan vinden?

    In sommige gevallen en bij sommige merken kunnen wij een bestelling voor u bij de leverancier doen. Let wel: we moeten dan echt zeker zijn van uw maat en een aanbetaling kan noodzakelijk zijn, de normaal geldende voorwaarden voor ruilen en retourneren zijn bij bestellingen voor u op maat niet van toepassing. Neemt u contact op als u meer wilt weten.
  • How do I order from another country?

    If you can understand the Dutch text, please go ahead and proceed with your order. We list the most frequently used countries in our standard order form, so the appropriate shipping costs will show when you order. We accept Mastercard/Eurocard and Visa.

    If you encounter any problems, for instance your country is not listed in the options, please contact us and we'll assist you.
  • Wat als ik niet thuis ben om de bestelling aan te nemen?

    Wanneer ze een pakket niet kunnen afleveren, probeert PostNL het pakket bij de buren af te leveren. Of op de locatie die u als voorkeur heeft ingesteld in de PostNL app.

    Lukt dit niet, dan bieden zij het de volgende (werk)dag weer aan. Na de eerste keer aanbieden kunt u ook bij PostNL aflevertijden of een alternatieve locatie selecteren. U wordt van de status op de hoogte gehouden via de PostNL app, uw e-mail en als u uw mobiele nummer opgeeft, ook via sms. Wilt u speciale verzendinstructies doorgeven, kunt u ook nog gelijk na de bestelling contact met ons opnemen.
  • Kan ik mijn bestelling ook ophalen in een winkel van Zwartjes van 1883?

    In het afrekenproces is het ook mogelijk om te kiezen voor een filiaal waar u de bestelling kunt afhalen. Wacht u even onze bevestigingsmail af, zodat u zeker weet dat uw schoenen in het juiste filiaal op u wachten. Natuurlijk berekenen we in dit geval geen verzendkosten.
  • Mijn pakket is nog steeds niet bezorgd, wat nu?

    Na uw bestelling krijgt u een automatische bevestiging. Dan gaan wij in principe gelijk voor u aan de slag, In de regel lukt het ons de meeste pakketten dezelfde (doordeweekde werk)dag ook te verzenden.

    Zodra wij de bestelling hebben verzonden, ontvangt u een e-mail met een PostNL Track en Trace nummer. In de regel wordt het pakket dan de volgende werkdag bezorgd op het opgegeven afleveradres. Heeft u het pakket niet (op tijd) ontvangen? Neem dan contact met ons op.
  • Kan ik het pakketje ergens ophalen?

    Naast de mogelijkheid om uw pakket - zonder verzendkosten - in de winkel op te halen, bieden we de mogelijkheid uw pakket te laten bezorgen bij een PostNL locatie. Dit staat ook bekend als Pakjegemak of PostNL Pick-up Points. Deze mogelijkheid wordt op het moment alleen in Nederland en België geboden.

    U wordt na verzending door de notificatieservice van PostNL op de hoogte gehouden, zodat u weet vanaf wanneer u het pakket kunt ophalen. Als u na een week het pakje niet heeft opgehaald volgt er nog een reminder. Daarna gaat het naar ons retour.

Betalen

  • Hoe gaat de betaling in zijn werk?

    U kunt uw bestelling direct betalen via iDEAL, Visa, Mastercard of Bancontact (België). Onze betalingen verlopen via een veilige verbinding bij MultiSafePay. Zodra we de betaling hebben ontvangen, krijgt u een bevestiging per e-mail. In uitzonderlijke gevallen kunt u ook via een overschrijving vooraf betalen, neemt u dan contact op voor instructies.
  • Hoe weet ik dat mijn betaling veilig verloopt?

    Uw betaling verloopt via een versleutelde https-verbinding. Dit betekent dat de verbinding tussen u en de website gecodeerd is en daarom niet zichtbaar is voor derden. Een veilige betaalomgeving herkent u aan het hangslotje onderin en een URL in de adresbalk die begint met 'https', waarbij de s staat voor 'secure'. Wij hebben een contract met MultiSafePay, zij handelen voor ons op veilige en makkelijke wijze de internetbetalingen af. Lukt het niet om de betaling af te ronden, bijvoorbeeld door een probleem in het online betaalverkeer, neemt u dan contact met ons op
  • ABN Amro dubbele betaling?

    Als er een pinbetaling mislukt bij de kassa in onze winkel, kan het zijn dat u later 2x het bedrag van de rekening afgeschreven ziet staan. Dit geldt voor ABN Amro klanten.
     
    Wij hebben het niet dubbel in handen! De pin-software van EMS houdt het vast.
     
    Oplossing: dit wordt elke maand centraal tussen EMS en ABN gecorrigeerd. Dat kan dus enkele weken op zich laten wachten in het ergste geval. We begrijpen dat dit heel vervelend is. Gelukkig wordt het meestal veel sneller weer recht gezet, soms direct.

    Wilt u meer informatie over uw betaling, of een update, dan hebben we een schriftelijke bevestiging van de bank nodig, mét transactienummers en autorisatiecodes om het te kunnen uitzoeken. Vanwege uw privacy geeft de ABN Amro ons anders geen informatie. Neemt u contact op, dan kan dat via [email protected] of vraagt u telefonisch naar onze financiële administratie.

Garantie en Klachten

  • Ik heb een klacht over een artikel. Wat nu?

    Wanneer u een klacht heeft over de kwaliteit van het geleverde artikel verzoeken wij u contact met ons op te nemen. Meestal verzoeken wij om retourzending van het artikel en komen dan terug met een passende oplossing. U kunt ook langskomen in één van onze winkels.
  • Zit er garantie op de artikelen?

    Wij geven garantie op die artikelen waarvan de klacht te herleiden is naar een productiefout bij de fabrikant. Vroegtijdige slijtage van zolen en hakken etc. zien wij als gevolg van intensief of verkeerd gebruik en vallen niet onder de fabrieksgarantie. Bij twijfel verzoeken wij u contact met ons op te nemen.

Overige vragen

  • Wanneer begint de uitverkoop?

    Bij Zwartjes van 1883 kunt u van één zaak zeker zijn: onze uitverkoop is eerlijk en doorzichtig. We kopen er niet speciaal goedkoop voor in, we gooien ook niet de prijzen omhoog om een hogere korting te kunnen bieden. En de rest van het jaar zult u ook niet met kortingsacties bestookt worden.

    Lang voordat duurzaamheid een trendy begrip was, hebben wij al besloten geen rommel te verkopen, lees meer over ons duurzame inkoopbeleid.

    Onze visie op uitverkoop heeft tot gevolg dat de start- en einddatum van onze sale inderdaad een veel voorkomende vragen zijn, waar we vooraf geen antwoord op kunnen geven. Wilt u echt de eerste zijn? Schrijft u zich dan in voor onze nieuwsbrief!

Retourneren

  • Kan ik mijn bestelling retourneren?

    U heeft de mogelijkheid om uw bestelling (of een deel daarvan) zonder opgaaf van redenen binnen 14 dagen na ontvangst retour te sturen.

    Met het retourformulier dat bij uw aankoop zat kunt u de bestelling, mits ongebruikt en onbeschadigd, retourneren. U krijgt dan het volledige aankoopbedrag, inclusief de eventuele credit card-/verzendkosten, retour. Omdat we dit via onze webshop doen, ziet u als afzender op uw rekening MultiSafePay staan.

    De kosten en de verantwoording van het naar ons retour zenden zijn voor uw rekening. Uiteraard kunt u de goederen ook terug brengen in de winkel.

    Let op: Maatwerk en specials vallen niet onder het standaard retourrecht. Wij zorgen samen met u graag voor een juiste maatvoering. Ook voor het op maat maken van riemen geldt dit, leest u bij de riem de juiste opmeet-methode en neemt u bij twijfel even contact met ons op.
  • Hoe gaat de terugbetaling?

    Na ontvangst van de retourzending storten wij het volledige aankoopbedrag, inclusief de eventuele credit card-/verzendkosten, terug via de bij aankoop gekozen betaalmethode op de door u gebruikte rekening. Omdat we dit via onze webshop doen, ziet u als afzender op uw rekening MultiSafePay staan.
  • Kan ik mijn aankoop ruilen?

    U heeft de mogelijkheid het door u gekochte artikel te ruilen, voor bijvoorbeeld een andere maat, uiteraard als deze beschikbaar is. Ook hiervoor geldt de termijn van 14 dagen. Vult u het retourformulier in, dat u ook bij de online aankoop kreeg, met het artikelnummer en de maat van het artikel dat u graag ontvangt.

    Het vervangende artikel wordt u kosteloos (binnen Nederland) toegezonden. U kunt het artikel ook omruilen in één van onze winkels.